PODZIEL SIĘ
Promocja strony
Promocja strony

Chcąc zaistnieć swoją stroną w sieci nie wystarczy jej tylko mieć . Posiadanie to dopiero początek drogi do sukcesu jakim jest dotarcie do wszystkich osób ze swojej grupy docelowej. Aby to osiągnąć należy postawić na promocje strony oraz oferowanego produkty np. poprzez zwiększenie jej widoczności w sieci.

Gwarantuję, że po zastosowaniu poniższych metod Twoja strona odnotuje wyższe statystyki wejść. Poszczególne punkty pomogą w dotarciu ze swoją stroną do większej grupy odbiorców. Odniesiesz większy sukces w sieci bez względu na to czy prowadzisz stronę firmową, portal tematyczny, sklep, czy blog.

1. Social media

Obecnie każdy prześciga się w zaistnieniu w serwisach społecznościowych. Wpływa na to ogromne zaangażowanie ludzi w życie w sieci. W Polsce na ponad 28 milionów użytkowników internetu 20 mmilionów korzysta z Facebooka, a już ponad 3 miliony z Twittera Konto społecznościowe to również dobry sposób na stały kontakt z klientami. Pozyskujemy ludzi zainteresowanych i chętnych do obserwowania naszych postów, reklam i wszystkich aktywności. Budujemy w ten sposób pewną nić zaufania, bo jesteśmy bliżej – zupełnie jak w życiu realnym. Serwisy społecznościowe to także dobre miejsce by na bieżąco kontrolować potrzeby swoich klientów i w razie jakichkolwiek pytań, bądź okazania niezadowolenia z naszych usług, móc na bieżąco odpowiadać informacją zwrotną. Win – win, nie ma przegranych. Zyskują dwie strony. Dla nas – bo pokazujemy swoją kompetentność, zainteresowaniem potrzebami klienta i szybką pomocą, i że można obdarzyć nas zaufaniem. Klienci cenią obsługę na wysokim poziomie, poczucie, że ktoś się nimi interesuje niezależnie, czy właśnie dokonał zakupy. Potencjalni klienci są tak samo ważni, jak Ci, którzy zakupu już dokonali. Ludzie XXI wieku chętnie dzielą się opiniami o firmach, usługach, produktach. Do monitoringu internetu pod względem wyszukiwania opinii o nas możemy wykorzystać ciekawe narzędzie jakim jest Brand24.

2. SEO

Z angielskiego search engine optimization, czyli tak zwane pozycjonowanie stron I ich optymalizacja. Dzięki takim działaniom nasza witryna, będzie na wyższych pozycjach na słowa kluczowe związane z naszym profilem działalności. Dlaczego tak ważne są wysokie pozycje? Jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę Google odnośnie klikalności w linki na danych pozycjach, strony będące w wyszukiwarce na trzech pierwszych pozycjach posiadają największy współczynnik wejść. Optymalizując stronę internetową, chcąc zapewnić jej jak największą liczbę odwiedzin, warto pamiętać także o ciekawie dobranych nagłówkach strony oraz opisach. To one po w dużej mierze decydują o tym, czy internauta wybierze akurat naszą stronę.

3. Google AdWords

Pozycjonowanie naszej strony internetowej, warto wspomóc Programem AdWords, który pozwala wygenerować kampanię reklamową w wyszukiwarce Google. Takie działanie pomoże nam z poprawią widoczności strony na dane fraz w wyszukiwarce. Widzialność tego, co chcemy promować możemy wspomóc wyświetlaniem reklamy na wszystkich stronach, które korzystają z systemu AdSens. Z racji tego, że większość stron w intrenecie korzysta z tego systemu reklamowego, zasięg z jakiego możemy skorzystać reklamując się, jest olbrzymi. Ciekawym rozwiązaniem z wykorzystaniem systemu AdWords jest ustawienie remarketnigu. Polega to na wyświetleniu się dopasowanej, zachęcającej reklamy do naszego serwisu na obcej stronie, gdy użytkownik nie zdecyduje się wykonać akcji na naszej. Powyższe działania reklamowe przy dobrym ustawieniu przyniosą niskim kosztem dobry zwrot z inwestycji i zwiększą naszą obecność w sieci.

4. Marketing szeptany

Samo pozycjonowanie to dziś za mało. Klienci poszukują rekomendacji innych użytkowników. Jest to podstawa nowego podejścia do marketingu. W ostatnim czasie zyskuje coraz większą popularność, bo ludzie coraz częściej dzielą się swoimi opiniami i informacjami. Skuteczność tej konkretnej reklamy napędza chęć dzielenia się z innymi, gdy jakiś produkt wywoła w jakąś skrajną emocję – złość, zadowolenie. Im bardziej wiarygodnie brzmi opinia, tym jest większą reklamą. Marketing szeptany to odpowiedź na pragnienia klienta, na pytania i obiekcje. Celem jest dotarcie w sposób naturalny z informacją o naszym produkcie do najszerszego grona osób. Działania do niego prowadzące nie ograniczają się tylko do bezpośredniego przekazu ustnego. W szerszym pojęciu to także działania w sieci i buzz (medialny szum), poprzez wydarzenia i komunikaty tworzone, aby przyciągnąć uwagę dziennikarzy i innych mediów.

5. Content Marketing

Jest przeciwieństwem reklamy. Jego celem jest zaangażowanie klienta, w coś czego pragnie, w taki sposób, aby służył ideałom i celom Twojej marki, a nie tylko na „wciskaniu” swego loga, gdzie się da. Marketing treści to zachęcenie klientów poprzez ciekawe treści oraz budowanie długotrwałych relacji. Wykorzystuje różnorodność form przekazu, jak na przykład ciekawy artykuł, zdjęcia, nagrania, filmy, infografiki, e-booki czy prezentacje. Odbierany może być poprzez własne platformy media społecznościowe, inne platformy. Content marketing daje nam mierzalne wyniki poprzez korzystanie z wezwań do działania (call to action). Jest to także przyjęty i propagowany sposób myślenia.

6. YouTube

Jeden z największych na świecie serwisów na świecie jest doskonałym źródłem na wypromowanie naszej strony. Aby tego dokonać możesz zacząć tworzyć ciekawą treść, która będzie nawiązywać do treści Twojej strony. Np. posiadając sklep z elektroniką – na kanale możesz udostępniać wideo recenzję danych produktów. Dzięki takim działaniom potencjalny klient szukając na YouTube opinii, może trafić na Twoją recenzję. Dzięki, której zachęcisz go do kupienia produktu w Twoim sklepie. Prowadzenie takich działań przyczynia się także do zwiększenia Twojej widoczności w sieci. Wstawianie treści video na Youtube to także dodatkowe źródło zarobków w postaci reklam oraz ewentualnych współpracy z markami.

7. Porównywarki produktów

Jeżeli twoja działalność zarobkowa w intrenecie polega na sprzedawaniu namacalnych towarów, warto zainteresować się porównywarkami cen takimi jak np. ceneo, oferto itp. Pomogą one w łatwy sposób przyciągnąć ruch na stronę. W jaki sposób? Wystarczy, że stworzysz konto swojego sklepu na danym serwisie, uwzględniając produkty, które masz w swojej sprzedaży. Osoba zainteresowana danym produktem wyszukując go i wchodząc na stronę danej porównywarki ma wgląd w jakim sklepie i w jakiej cenie jest on dostępny. Jeżeli Twoja oferta będzie atrakcyjna i nastąpi wejście do Twojego sklepu na stronę danego produktu, dopiero wtedy płacisz, według stawki ustalonej wcześniej. Zazwyczaj stawki, te wynoszą kilkadziesiąt groszy. Często też bywa tak, iż naliczana jest prowizja w momencie, gdy ktoś kupi Twój produkt wchodząc z danej porównywarki.

Aby uzyskać jak najlepszy efekt w miarę możliwości polecam połączyć wszystkie powyższe formy promocji strony internetowej i daj znać jak Ci poszło.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ